HRS - HOTEL RESERVATION SERVICE jest operatorem ogólnoświatowego elektronicznego systemu rezerwacji miejsc hotelowych przeznaczonego dla klientów podróżujących zarówno służbowo jak i prywatnie. Baza danych systemu obejmuje ponad
250 000 hoteli. System umożliwia bezpośrednią i bezpłatną rezerwację pokojów hotelowych po aktualnych cenach oraz uzyskanie natychmiastowego potwierdzenia dokonanej rezerwacji. Ceny za pokój w wybranym hotelu są gwarantowane dla każdej dokonanej rezerwacji.
Wyniki wyszukiwania hoteli są wyświetlane według kryterium cenowego. W związku z tym, oferta po najniższej cenie w danym dniu zawsze pojawia się na pierwszym miejscu listy, co gwarantuje neutralność i przejrzystość funkcjonowania systemu dla jego użytkowników oraz partnerów hotelowych. Zmiana kryteriów jest możliwa wyłącznie przez użytkowników systemu za pomocą różnych filtrów, tak by mogli oni korzystać z opcji wyszukiwania według indywidualnych preferencji.
Serwis HRS jest najbardziej skutecznym kanałem sprzedaży w branży hotelarskiej, oferującym doskonały sposób dystrybucji wolnych pokojów hotelowych. 6 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie zapewnia osiągnięcie wysokiego poziomu sprzedaży.
Przeszło 3 miliony opinii klientów na temat hoteli, wyrażonych na potrzeby innych klientów serwisu, stanowią doskonałą pomoc przy dokonywaniu rezerwacji. Szczególnie wart odnotowania jest fakt, iż opinie o hotelu mogą zostać umieszczone w serwisie wyłącznie przez tych klientów, którzy faktycznie skorzystali z usług noclegowych danego obiektu.
Ponad 25 000 firm dokonuje za pośrednictwem HRS regularnych rezerwacji pokoi na potrzeby podróży służbowych, konferencji oraz podróży grupowych. Klienci korporacyjni korzystają z faktu, że wysoki poziom obrotów umożliwia HRS negocjowanie wyjątkowo niskich cen. Około 20 000 hoteli funkcjonujących w systemie oferuje HRS ceny korporacyjne ze zniżkami dochodzącymi nawet do 30%, dostępne w specjalnej zamkniętej sekcji serwisu przeznaczonej dla klientów biznesowych. Wśród przedsiębiorstw dokonujących rezerwacji przy wykorzystaniu funkcji najkorzystniejszej oferty („best‑buy”), pozwalającej na znaczne oszczędności, znajdują się globalni potentaci jak Siemens, Metro AG, EADS, Deutsche Telekom, Deutsche Post, DHL oraz wiele innych małych i średniej wielkości spółek.
HRS współpracuje z ponad 6 000 partnerów. System rezerwacyjny HRS jest zintegrowany ze stronami internetowymi, należącymi między innymi do linii lotniczych, takich jak Lufthansa, Germanwings, Air Berlin, Polskie Linie Lotnicze LOT, Malev Hungarian Airlines, Austrian Airlines, Egipt Air, FlyBe, Icelandair, Turkish Airlines. HRS jest ponadto obecny na stronach miast i regionów jak na przykład Koelntourismus, Muenchen.de, Koeln.de i Ljubljana. HRS współpracuje także z kolejami niemieckimi, szwajcarskimi, austriackimi, polskimi (PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie), a także z niemieckimi i międzynarodowymi portalami internetowymi, takimi jak Xing, Finn.no.